Kak Zai bagi sample biskut raya untuk di order. Ada 4 jenis je yang sampai ke meja aku. Agaknya dia cuma buat 4 jenis je tahun ni kot?
1) Semperit
Memang ada rasa semperit. Mak aku zaman dulu-dulu memang ni antara biskut wajib buat. Tapi sekarang mak aku pun dah tak larat lagi. Aku tau la acu dia ni macam mana. Cuma seni nak menekan tepung masuk dan keluar jadi bunga tu yang kena teliti sikit. Aku tengok bunga semperit Kak Zai tu macam kembang semangkuk. Tak jadi la.
2) Almond london
Aku tak pasti orang di London tau ke tidak akan keujudan biskut ni. Kak Zai punya almond london ni sedap, tapi apsal kecik sangat? Almond london yang tahun tahun lepas, tak silap aku bentuk bujur sikit, yang ni bentuk bulat. Adakah kacang almond telah mengalami transformasi selaras dengan dasar gomen transformation program? Sebab biskut ni aku rasa tak mampu nak buat, jadi aku beli.
3) Biskut rangup
Ada terasa coklat, campur kopi dalam biskut ni. Kopi + coklat = mocha. Mocha is my middle name. Jadi ni pun aku beli.
4) Tart nenas
Sedap. Pandai Kak Zai buat. Yang ni pun aku beli jugak. Rasa tak confident je nak buat sendiri.
Kalau dah minggu depan, sah sah aku tak dapat rasa biskut-biskut ni kan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan