Rabu, 29 Januari 2014

Kau nak ke?

Aku tak pernah menolak mentah mentah bila ada orang nak kenenkan aku dengan siapa-siapa. Aku tak pernah kata tak mauuu tak mauuu. Cuma aku rasa kurang senang bila Makcik N ni nak kenenkan aku dengan seorang lelaki yang juga satu batch dengan kami masa di sekolah menengah dulu tanpa terlebih dahulu selidik dan usul periksa tentang lelaki tu. Makcik N cuma nampak lelaki ni pakai kopiah, nampak muka alim, tolong temankan girls pergi beli air mineral tengah-tengah malam. Tapi Makcik N sendiri tak tau lelaki ni siapa keluarganya, perangai lelaki ni macam mana, kerja apa, kerja kat mana. Nampak sangat main tangkap muat je kau nak padankan aku dengan lelaki tu kan. Bila tanya dengan grup member whatsapp, baru tahu dia geng tabligh. Kerja sendiri. Selalu keluar mengembara? ke...Sanggup ke kena tinggal? Haaa.....kalau Makcik N sendiri  single, kau nak ke dikenenkan dengan orang macam tu? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan