Hari ni cuti pertabalan Agung. Jadi aku duduk di rumah. Dalam pukul 5.30pm, aku tengah nak khatam drama Korea "Secret Garden" sewaktu aku merasa swinging side way kat atas sofa. Mula-mula aku ingatkan ada lori lalu depan rumah sampai bergegar rumah. Aku intai kat jalan, takde apa kenderaan pun. Dekat nak 5 minit juga gegaran tu aku rasa. Basikal yang aku letak dalam rumah pun bergegar. Aku call adik kat Cheras, kot la dia ada rasa apa yang aku rasa. Dia cakap takde apa pun. Pakcik sms aku, kata ada gempa bumi. Gegaran yang berpusat di Sumatera, skala Richter 8.6.
Sekali lagi gegaran tu berlaku pukul 6.40pm.
Malam tu aku letak pasport, kunci kereta, kunci rumah, purse kat satu tempat. In case kalau ada gegaran lagi, aku dah bersedia nak grab the bag and run.
Sekali lagi gegaran tu berlaku pukul 6.40pm.
Malam tu aku letak pasport, kunci kereta, kunci rumah, purse kat satu tempat. In case kalau ada gegaran lagi, aku dah bersedia nak grab the bag and run.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan