Last minute decision. Aku nak try jugak masuk Hospital Idol. Hari yang sama, aku search kat google lirik lagu Bisikan Hati nyanyian Aruahnya Rafeah Buang. Aku rasa lagu tu sesuai dengan jiwa aku. Lagu tu menceritakan perihal kisah cinta aku dengan anak makcik Nurjannah.
Pukul 2 petang aku dah terpacak kat auditorium. Aku tanya kat emcee tu, kalau nyanyi tanpa ada muzik atau minus one, ok ke? Emcee forward soalan aku kat juri yang duduk kat sebelah dia. Juri tu cakap, suara you kena betul-betul strong la.
Ada sesuatu yang aku tak suka pada juri tu. Bukan sebab dia produser album Dep Gab C ke atau produser kumpulan rock. Tapi aku sendiri pun tak dapat nak explain apa pasal. Aku memang tak suka tengok dia.
Tiba turn aku. Aku pun selamba je lah nyanyi secara acapella. Aku perasan ada lirik tu aku tak berapa ingat, tapi aku hentam je. Bila dah habis nyanyi, audience tepuk gemuruh je aku dengar. Haha...ke aku yang perasan tak tau la.
Anyway, aku tak termasuk pun dalam senarai finale yang akan bertanding next week 14 April. Tengok muka juri tu pun aku tau, dia tak sukakan aku. Tak mengapa. Sebab aku pun tak suka bila tengok dia, tanpa sebab-sebab yang aku sendiri pun tak boleh nak jelaskan.
The next time I want to compete, make sure:
1) Lagu jangan la lagu sedih sangat sampai juri tu mengantuk nak dengar.
2) Janganla ikutkan mood aku yang sedih je.
3) Lebih baik lagu pop.
4) Mesti ada minus one / karaoke version.
5) Prepare ok. Jangan last minute. Ni lirik pun tunggang langgang.
6) "I'LL BE BACK" (next year. ikut style Arnold susah nak eja)
Pukul 2 petang aku dah terpacak kat auditorium. Aku tanya kat emcee tu, kalau nyanyi tanpa ada muzik atau minus one, ok ke? Emcee forward soalan aku kat juri yang duduk kat sebelah dia. Juri tu cakap, suara you kena betul-betul strong la.
Ada sesuatu yang aku tak suka pada juri tu. Bukan sebab dia produser album Dep Gab C ke atau produser kumpulan rock. Tapi aku sendiri pun tak dapat nak explain apa pasal. Aku memang tak suka tengok dia.
Tiba turn aku. Aku pun selamba je lah nyanyi secara acapella. Aku perasan ada lirik tu aku tak berapa ingat, tapi aku hentam je. Bila dah habis nyanyi, audience tepuk gemuruh je aku dengar. Haha...ke aku yang perasan tak tau la.
Anyway, aku tak termasuk pun dalam senarai finale yang akan bertanding next week 14 April. Tengok muka juri tu pun aku tau, dia tak sukakan aku. Tak mengapa. Sebab aku pun tak suka bila tengok dia, tanpa sebab-sebab yang aku sendiri pun tak boleh nak jelaskan.
The next time I want to compete, make sure:
1) Lagu jangan la lagu sedih sangat sampai juri tu mengantuk nak dengar.
2) Janganla ikutkan mood aku yang sedih je.
3) Lebih baik lagu pop.
4) Mesti ada minus one / karaoke version.
5) Prepare ok. Jangan last minute. Ni lirik pun tunggang langgang.
6) "I'LL BE BACK" (next year. ikut style Arnold susah nak eja)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan