Rabu, 7 Mac 2012

Mula travel

Maka aku mulakan perjalanan dengan Haji Amran menghantar aku ke railway station. Dia tanya, aku sampai nanti kat KLIA ada kawan ke? Aku cakap, ada geng. Yang sebenarnya aku takde geng, lone ranger, tapi aku tak nak Haji Amran susah hati nanti dia paksa aku kawin dengan anak lelaki dia. Sampai kat station, aku jumpa sorang kakak ni, on the way ke Putrajaya, ada dinner. Ntah camaner, terbesembang pulak dengan dia, walhal aku tengah nervous nak travel sensorang ni. Tapi kakak tu dapat melegakan perasaan nervous aku. Train pukul 8.30am ni non stop, jadi pukul 10.30am dah sampai KL Sentral. Pukul 11 aku check in sebab aku malas nak drag the bag along the way. Abang mata sepet tu tengok flight itinerary aku tanya, aku ni medical dr ke. Aku angguk je la. Dia cakap, satu dari lutut dia sakit. Aku tanya balik, ada history of trauma ke, ada terlibat dengan high impact sports (tapi aku tengok macam takde pun, memandangkan kulit dia putih pucat, badan pun longlai je). Dia cakap ada la jatuh dulu. Jadi aku pun explain, most probably secondary osteoarthritis, ditambah pulak semakin kita bertambah usia, (aku tak cakap perkataan "tua", aku gunakan ayat "makin lama". Tua kan ke perkataan sensitif untuk lelaki metro. Haha) cecair yang terdapat pada sendi dan tulang akan berkurangan, therefore increase friction in between. Kan? Senang je.

Naik ERL. Sampai kat KLIA, aku berjalan sana sini nak melegakan sikit rasa nervous. Tengah aku jalan-jalan tu, aku terserempak dengan Mr Lu Ping Yan yang naik flight sama dengan aku dengan tujuan yang sama. Aku perkenalkan diri sebab aku macam tak berapa pasti je dia ingat aku ke tak. Tapi belum sempat aku nak cakap I was your houseman when.... dia dah cakap dia ingat aku. Waahhh. Terharu wehh. Aku dah la nakal masa houseman dulu. Tapi selalunya orang akan ingat budak nakal lagi daripada budak baik kan. Ada sekali masa surgical grand round, dia kenakan aku, suruh aku bercakap pasal sarcoma of the ossicle bone. Gila tak, of all the place, why sarcoma kat situ? Aku pun hentam, apa-apa, mesti ada intro, age - aku cakap elderly patients, sex - mostly male. Part ni yang dia marah, dia tanya aku balik, napa male? Aku cakap sebab selalunya male yang berpenyakit terlebih. Semua orang gelak. Ok habis cerita masa houseman.

Flight was on time. Landed on Kuching at 3.50pm. Prof H dengan Prof S pun ada sama.

Check in hotel. Sengaja aku pilih Hotel H bukan Hotel P walaupun venue conference ialah hotel P. Sebabnya, senang aku nak makan ke, shopping ke, pergi berenang anytime aku nak tanpa ditengok oleh orang-orang yang aku kenal. Kemudian tiba-tiba terasa macam sunyi pulak sebab aku sensorang.

Aku call Cheni, rupanya dia pun tengah nak ke waterfront , jadi aku join geng dia. Terus dinner sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan