Hari ini cuti Hari Pekerja. Pagi aku jogging. Kemudian lepas sarapan, aku pergi ke Jalan KK nak cari glove untuk cycling. Aku rasa nak panjat Kinabalu, boleh pakai glove cycling tu. Alang-alang beli glove semata-mata nak pegang tali panjat bukit, lebih baik terus beli glove untuk cycling terus.
Restoren Mee Rebus Ramli kat Jalan KK tu tutup lah pulak. Maka aku cari makan tengahari di Taman M. Sebelum aku sampai kat kedai makan tu, aku melintas di depan khemah PAS. Aku peratikan salah satu dari manifesto depa ialah memansuhkan semua saman AES (settled all the summonses) dan tak pasti lah sama ada dia nak batalkan terus kontrak AES tu.
Bongok ke apa? Kau nak setelkan saman AES orang yang bawak kereta laju? Maknanya, kau memang suka lah orang bawak kereta laju-laju kan. Dah sah sah orang yang bawak laju tu melakukan kesalahan di jalan raya. Kau pulak nak tolong setel saman diorang? Ke kau pun memang suka bawak kereta laju ni...agaknya berapa speeding ticket yang kau belum setel?
Aku memang tak suka orang bawak kereta melebihi had laju. Menyusahkan orang. Menyusahkan hati family diorang. Menyusahkan hospital nak cari darah kalau kau accident berdarah sana-sini. Padahal, darah tu boleh diberi pada patient yang lebih memerlukan macam leukaemia ke, pesakit nak bersalin ke. Kalau kau mati pulak, menyusahkan orang nak buat post mortem sedangkan banyak lagi kes post mortem yang dia kena selesaikan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan