Ahad, 4 Januari 2015

Ahad

1.No joging today since this is a rest day.

2. Rest day doesn't mean I totally rest since I have house work to do.

3. Sweep the floor.

4. Mop.

5. Dah penat mop aku dah tak larat nak masak.. jadi mengusung tuperware ke restoran, beli lauk.





6. Clear the bushes beneath the papaya tree. Alhamdulillah tak terserempak dengan binatang melompat-lompat.

7. Wash the car.

Elehhh....mundane task je bunyinya kan... ke aku patut buat cerita macam ni:

Pagi aku telah membanting tulang menyapu lantai dan mengemop. Dah hampir sebakul peluh aku keluar, aku meneruskan dengan mencuci semua bilik air. Penat tak terkira tapi ku tahan Jebaatttt. Dinding dapur pun aku mop juga setelah bertahun-tahun tak aku mop dinding sebab aku ingat mop hanya untuk lantai aje. Dah setel kerja mengemop, aku ke restoran membeli lauk aje. Aku perasan kat restoran tu, ada orang-orang yang tengah makan tu tengok aku lain macam aje, Ehh...budak ni malas masak ye, tapi takpe environmental friendly. Haa..ke aku je yang perasan? Entah-entah diorang tengok aku sebab bau badan aku hampir mengalahkan bau musang. Musang pun tak busuk macam aku. Ada satu species musang yang diberi nama musang pandan, bau macam pandan. Ehh...terbabas pulak ke cerita musang. Ok. Dah makan kenyang, lepas zohor aku sambung buat kerja patch work sampai mata aku berpinau pinau nak menyucuk benang ke dalam jarum akibat bijik mata yang dah kering. Petang aku membuang rumput tumbuh menjalar kat bawah pokok betik, dan tetiba tangan aku digigit semut api aku rasa macam nak demam pulak bila kena gigit. Dan membasuh kereta sambil tak sengaja terdengar perbualan jiran sebelah, tapi aku tak kesah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan