Pukul 5.25pm. Hujan renyai. Aku naik teksi dari opis nak ke railway. Pakcik drebar kata dia kena lalu ikut Jalan Maxwell sebab jalan depan masjid negeri jammed kalau hujan. Lalu kat Jalan Maxwell, hujan makin lebat. Sampai depan Balai Polis, dah pukul 5.45pm. Kereta bergerak macam kura-kura. Aku rasa kura-kura pun gerak lagi laju dari kereta. Sampai betul-betul depan simpang nak masuk railway, aku kata biar aku lari la menuju ke railway tu. Kereta-kereta dah stucked tak boleh nak bergerak sebab semuanya nak masuk ke kawasan railway station. Aku bayar tambang kat Pakcik drebar. Aku sandang beg kat belakang kemas-kemas. Aku bukak pintu dan terus berlari dengan sekuat tenaga, dalam hujannnnn (romantic kalau ada boipren tengah tunggu kat dalam train...hehehe) menuju ke railway station, ada dalam 300meter rasanya. Aku tau ada mata-mata yang memandang dari dalam kereta. Dalam hujan renyai, dan di antara kereta-kereta yang perasan depa lagi laju tapi sebenarnya aku sampai dulu ke railway station. 5 minit sebelum train bergerak (6pm), aku dah jumpa seat aku.
Hebat kan...hehehe
(Aku tarik balik statement romantic kat atas. Aku rasa kalau boipren tengah tunggu dalam train, jumpa girlpren yang basah hampir separuh tudung, kasut dan seluar, itu lebih kepada selebet namanya.)
Hebat kan...hehehe
(Aku tarik balik statement romantic kat atas. Aku rasa kalau boipren tengah tunggu dalam train, jumpa girlpren yang basah hampir separuh tudung, kasut dan seluar, itu lebih kepada selebet namanya.)
Check-in Hilton pukul 8.30pm. Dinner not provided. Jadi aku merayap kat KL Sentral nak cari dinner. Habis makan nasi ayam, aku berjalan-jalan sekitar KL Sentral. Ada shopping complex baru bukak rupanya. Besar. Kedai kat dalam tu pun hebat. Aku singgah kat kedai buah.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan