Pagi aku goreng ubi keledek. Buat bekal just in case aku tak sempat nak makan nasi tengahari nanti. Mana la tau kot kantin kat PCMH tu tak bukak pulak hari Sabtu. Lepas breakfast, aku terus ke PCMH. Hari ni locum. Dapat la mencari duit extra. Nak cover balik duit hotel masa pergi kursus ke. Duit beli buku ke.
Mula-mula aku tengok slide. Kemudian pukul 11 aku grossing. Specimen memang tak sebanyak hari Selasa lepas. Tapi banyak biopsy yang nak dituang ke dalam filter paper. Tengok jam dah pukul 1 tengahari. Aku habiskan semua slides. Kemudian tengok Pap Smear. Tambah caption pada gambar. Ada satu sample tu, Liza tersilap bubuh data patient lain. Aku kena edit pulak. Siap semua. Memang betul seperti yang dijangka. Aku tak sempat nak mencari nasi tengahari. Jadi aku makan keledek goreng aje lah lunch time.
Pukul 4 petang aku sampai rumah. Kemas beg. Malam tadi aku sempat masak kek pisang. Kek pisang tu aku nak bagi mak rasa. Kemudian terus balik kampung. Sesampai di kampung aku tengok ada sup tulang atas periuk. Eishh...rasa macam nak makan nasi pulak tapi ku tahan Jebaattt...Lepas magrib, aku tak tunggu lama dah. Siap aje menggoreng tempe berkunyit, mak kata kalau nak makan, kamu makan le dulu. Aku pun terus makan.
Kulit ibu jari dan telunjuk kiri aku berkedut. Terendam formalin pagi tadi. Heiii....next time aku kena charge base on number of specimen lah macam ni. Bukan fixed rate.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan