Seawal pukul 3.50 pagi lagi aku dah terjaga. Yang sebenarnya sangat lah susah aku nak melelapkan mata sebab aku takut tertidur dan terbabas. Aku pun siap mandi, minum air kosong secawan. Zoom terus ke Railway Station. Park kereta. Hari ni aku naik ETS pukul 5 pagi.
Pukul 7.30pagi sampai KL. Aku breakfast di Swiss Oven KL Central. Kopi O yang sangat pahit. Roti sekeping, dengan sosej, tomato sehiris, baked beans.Harga $6.90. Macam tak berbaloi aje. Bila aku pikir-pikir balik, patutnya aku bertolak awal ke HKL, breakfast kat kantin HKL lagi banyak pilihan, sedap dan berbaloi. Tapi takpe. Kemudian lepak kejap sambil baca surat khabar. Ambik teksi, gerak ke HKL. Sampai lebih kurang pukul 9.30pagi. Meeting start pukul 10.
Aku sempat bersembang dengan Ida, kawan lama. Minah ni nampak kurus. Aku tanya, stress kerja banyak ke? Dia kata, sebab banyak berjalan. Dia naik lrt pergi tempat kerja. Kereta tinggal. Ooo....patut le.
Meeting habis pukul 1 tengahari. Naik teksi bergerak ke KL Sentral. Lunch di KL Sentral juga, makan nasi kerabu tapi macam tak cukup korum je sebab keropok dia habis. Minum nescafe panas nak melegakan bingai kepala aku. 1. Lepas meeting. 2. Sebab memikirkan ada kerja yang perlu dilangsaikan lepas ni. 3. Bangun awal sangat kot pagi tadi. Sampai Ipoh pukul 5.30pm. Aku ingatkan aku dapat la mengelak dari membayar parking kereta. Rupanya tengah aku nak start enjin, adik jaga parking datang mintak duit parking. $8 untuk parking harian.
Lepas magrib, aku bertolak ke kampung. Esok abah nak ke HUKM.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan