Ahad, 4 April 2010

Cerita minggu ni

Boss dah balik dari cuti yang panjang. Jadi tikus dah kembali masuk sarang. Boss panggil Kak Sag masuk bilik dia, at the same time, aku pun ikut masuk bilik Boss sebab aku pun ada nak tanya dia something related to work. Boss lantik Kak Sag jadi Head of Unit to which aku totally agree lah. Reasonnya Kak Sag lebih senior dari aku, padahal time tu aku dah tau cerita pasal naik 54 beramai-ramai (macam upacara khatan beramai-ramai pulak...) Tapi aku diamkan je. Aku tak kecik hati pun. Malah aku lagi suka sebab kerja aku tak la teruk sangat. Sepanjang kami bercakap-cakap tu, kami memang berdiri je. Aku tengok Kak Sag ni kejap cekak pinggang, kejap dia garu belakang, jap lagi garu kepala. Hmm...mesti dia restless la ni. Aku, walaupun berdiri, aku bersandar kat meja komputer Boss tu, jadi aku lepak je. Apa pun, aku memang tak berapa berkenan le bab bab nak menggaru-garu badan depan Boss tu. Memang aku tak berkenan. Kalaupun engkau restless kan, tak de sebab kau nak menggaru badan engkau depan orang gitu. Habis satu bab.
.
This weekend tak balik kampung. Parents aku pergi ke Muar. Adik yang plan nak datang Ipoh tak jadi pulak, reason nya kesian dengan abah kena drive sampai Muar. Jadi surat yang mak pass kat aku untuk dibagi kepada adik untuk dibagi kepada Ina tak kesampaian le jadinya. Nak tak nak, aku deal dengan adik jumpa kat Tanjung Malim. Sampai kat restoran pau tu pukul 10.15am. Dalam 15 minit lepas tu adik sampai. Aku bagi benda-benda kat dia, dia pass barang-barang yang aku order. Makan pun tak sempat habis. Aku terus balik Ipoh, adik balik ke Kg Baru nak jadi drebar kat parents aku. Aku makan, berehat kejap, petang tu pulak aku terus ke Kuala Kangsar. Tengok Ija yang baru melahirkan anak ke 2. Dalam pukul 6 aku balik ke rumah.
.
Ahad, balik dari cycling, aku basuh kereta, layan pokok bunga. Terkejut tengok anak benih sawi aku kena pijak. Ni mesti kerja kucing yang datang menyinggah ke rumah nak tabur benih le ni. Takpe. Mungkin tak kasi banyak sangat pokok bercambah kat satu tempat. Itu ajelah cerita untuk minggu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan