Sabtu, 25 Februari 2012

Sparing

Minah Sentul (sebab muka macam Mat Sentul) ajak aku jadi sparing partner untuk badminton untuk pemilihan peserta sukan KKM nak buat kat KK bulan Julai nanti. Aku tak cakap ye atau tidak sebab tak nak kecikkan hati dia yang bersaiz kecik. Dalam hati aku pikir, eh..biar betul budak ni. Aku memang tak konfiden langsung lah nak jadi sparing partner Minah Sentul ni. Sebabnya, dah saiz aku tinggi dari dia. Lagipun aku tengok dia lemah semacam je. Kot aku yang jadi mangsa kang kena cover dia. Tu aku maleh. Pada pendapat aku, nak cari sparing partner, mestilah yang lebih kurang sama saiz, jangan la pendek sangat. Dan kena tau kekuatan engkau. Serta kelemahan engkau, partner boleh cover.

Jadi bila adik ajak aku datang rumah dia, inilah peluang aku untuk melarikan diri.

Sementara tu, aku masih tak dapat menahan perasaan geram pada jiran sebelah aku kat tempat kerja ni. Mendengar bunyi phone kat bilik dia berdering pun aku jadi hangat hati. Apatah lagi mendengar handphone dia yang di-silent-mode kan, tapi bila vibrate, keluar jugak bunyi. Seolah-olah macam nak buat engkau konon-kononnya tak nak la mengacau orang lain dengan bunyi handphone engkau tu kan, but in reality, the vibration sound is so much more irritating!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan