Sungguh tidak ku sangka di waktu aku breakfast aku berjumpa dengan Dr Hakimah dan Ze Bozz. Aku pura-pura tanya, eh boss, semalam kita naik flight yang sama ke? Ze Bozz kata dia nampak aku waktu kat airport masa nak ambik luggage tu. Hahaha...Jadi pada pagi yang berbahagia ini aku telah naik teksi yang sama ke venue workshop, dengan Dr Hakimah dan Zee Bozz. Lantak la orang nak kata aku geng Ze Bozz ke apa...aku perasan ada mata yang memerhati aku sampai kat venue kursus dengan boss aku. As long as I reach the venue safe and sound, it's all that matters.
Memang banyak belajar benda baru. Tak perlu le aku nak cerita panjang lebar kat sini. Aku lebih berminat nak bercerita pasal perangai manusia dan perlakuan mereka.
a. Aku perasan badan pathologist ramai yang bongkok. Mungkin posture yang tidak betul sewaktu melihat slides di microscope.
b. Nephrologist pun ada juga yang datang. Ada la sorang nephro dari Ipoh ni yang aku kenal. Tapi dia nampak macam tak buat endah tak endah pun. Aku pun tak de selera nak menegur dia. Kengkadang specialist yang baru grad ni macam ada satu attitude yang aku pun tak tau la nak cakap.
c.Sama la dengan attitude Serena Santa Claus yang bertembung aku kat corridor, sapa pun tak mau. Amboi. Baru final year master program. Lagak kau macam dah jadi pakar jusa eh.. Eh..
Aku bersalam dengan Kak Aida masa tea break. Memang badan dia rasa macam panas sikit. Demam katanya. Sampai ada oral herpes. Stress katanya. Nak menutup oral herpes tu dia pakai lipstick. Kesian je la dalam hati. Kalau aku jadi dia, aku pun stress. Dalam pada aku kesian tu, aku masih tetap rasa terkilan pada dia. Takpe. Sekurang-kurangnya, aku sampai dengan selamat ke tempat kursus.
Habis kursus, Ani bawak aku ke Angsana Mall. Dengan Kak Maz, kami makan mee rebus, yong tau foo dengan rojak pasembor. Dah penuh perut, Ani balik rumah. Kak Maz bawak aku ke rumah dia kejap. Di rumah dia, aku berjumpa dengan dua orang anak Kak Maz dengan bapak Kak Maz. Lepas tu Kak Maz bawak aku ke Kip Mart. Di sinilah aku telah memborong rempah soto dengan rempah mee bandung muar. Pisang tanduk je aku tak jumpa. Tu pun aku dah tanya pada Shariman, katanya pisang tanduk orang tua je makan dengan senyum sinis. Lepas berbondong-bondong beg plastik di kiri dan kanan tangan aku, Kak Maz hantar aku balik ke hotel.
Esok aje lah aku try swimming pool dia.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan