1. Aku balik Air Tawar malam tadi, pukul 9 malam. Wahh...ada tempat tempat yang aku tempoh di jalan raya tu berasap aje. Musim panas. Kot ada orang buat pembakaran terbuka kot. Kot ada effect hantu hantu. Sebelumnya tu, Yong tinggal message dalam grup wasap. Yong call mak, mak cakap abah sakit perut. Katanya sakit yang ada berbuku rasanya kat perut tu. Jadi Yong mintak sapa-sapa yang dekat tolong tengokkan. Aku tengok Nyah tak bersuara pun. Aku tau sangat. Takkan la Nyah nak drive malam-malam buta ni kan. Esok nak hantar anak pergi sekolah. Dia sendiri pun nak ke sekolah. Aku je yang tak pergi sekolah.
Sesampai di Air Tawar, aku bukak pintu grill dengan kunci yang ada pada aku. Tapi aku tak dapat nak bukak pintu kayu sebab berselak dari dalam. Aku ketuk pintu. Mak macam tak percaya sangat aku yang balik pukul 10.30pm tu. Aku tengok abah tenang je makan nasi. Abah kata sakit dia tak la teruk sangat. On and off. Sebelah kanan. Aku tekan tekan perut abah. Macam slight guarding. Abah kata ada berak najis kaler hitam hitam sikit. Aku agak abah ni mungkin ada batu dalam hempedu kot? Najis hitam tu....entah entah ada ulcer. Entah entah la..
Aku tanya abah nak pergi hospital ke? KPJ Sitiawan dah bukak. Kalau nak jauh sikit, KPJ Ipoh pun boleh. Abah kata dia sendiri boleh drive.
Bertolak pukul 6.35am dari kampung. Sampai di Ipoh pukul 7.50am. Paradoxically, kalau aku dari Taman Meru, selalunya aku akan sampai opis lewat lagi dari 7.50pm...
2. Awal-awal pagi Shaun call aku. Dia cakap, aku betul pasal AJCC, T3N1c yang aku tulis dalam report. Dia mengakhiri perbualan dengan "you have a nice day...bye"
Dalam hati aku berkata....KAN AKU DAH KATA, KAU TAK PERCAYA. KAU INGAT KAU BETUL. KAU TAK MAU DENGAR CAKAP AKU!!! BENGONG!!!
Tiada ulasan:
Catat Ulasan