Jumaat, 21 Februari 2014

Pet Scan pulak

Malam tadi Adik temankan aku kat Grand Season. Jadi aku breakfast pagi ni dengan adik. Selepas breakfast, aku pergi dulu ke HKL. Kali ni aku memandu. Guna jalan pintas di HKL. Sebab Jalan Tun Razak jam gila. 

Mak buat PET SCAN pulak hari ni. Untuk melihat otot jantung masih berfungsi atau pun tidak. Result PET SCAN hari isnin minggu depan baru siap.

Aku ingatkan boleh la balik hari ni. Rupanya jangkaan aku meleset...

Petang, aku dengan mak aje. Yong, Adik, Ina dah balik. Tunggu punya tunggu, dr tak datang pun buat round. Sampai aku dah tak larat nak tunggu. Aku check in kat Putra Hotel pulak. Aku jalan kaki je sebab dekat. Tapi berpeluh juga ketiak sebab turun naik tangga. Kereta aku tinggal di parking IJN. Adik kata dia  dengan Izan akan temankan aku malam ni. Rumah dia bersepah sebab tengah nak pindah.

Tup tup pukul 8.15pm mak telefon bagitau dr tu datang buat round waktu magrib. Mak kata dr tu ada bercakap sesuatu, tapi mak tak paham. Aku tak pasti mak aku ni samada dia betul-betul tak paham , ataupun saja buat tak paham walaupun dia paham sebab dia takut. Eiiiii....geram je aku rasa. Aku call IJN, tanya dr tu apa nama? Nurse kata Mr Paneerselvam. Aku mintak operator sambungkan aku pada dr tu, tak dapat. Aku try mintak nombor phone walaupun 120% aku confident depa tak kan kasi punya, dan memang tepat la jangkaan aku..nurse tu takkan kasi.

Di masa yang hadapan, patut tak aku menyamar sebagai Dr Nurul dari physio ke...diet ke...ermmmm... Kalau menyamar kat hospital kerajaan, kalau kena gaya, memang senang sangat dapat handphone number dr ni...

Esok je la aku bercakap dengan Paneerselvam tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan