Sabtu, 20 April 2013

Kerja di prebet

Hari ni aku kerja extra. Sepatutnya habis kerja pukul 1 pm. Tapi sebab semalam cuti di sini, maka hari ni berlambak kes yang datang. Aku ingat ada lebih 4 uterus, 2 mastec, thyroid ada 2, usus ada entah berapa. Waaahhhhh....aku memang jonah la. Tiap kali datang sini kerja, memang tak ada can nak balik awal.
Mengingatkan aku betapa senangnya m.o kat tempat aku. Hari yang depa gross specimen, depa takkan tengok slide. Kalau gross...tu lah kerja engkau dari pagi sampai petang. Report ada typist tolong taipkan.Tapi kalau di prebet ni, engkau la gross, engkau la tutup kaset (kalau kat UM, MLT yang tolong) engkau la snap gambar. Dah snap gambar, engkau kena buat description pada gambar. Engkau la print gambar specimen sendiri. Report pun kau type sendiri. Typist cuma type gross description aje. Semua engkau sendiri buat lah. Dan pada masa yang sama, engkau kena tengok slide cyto lagi. Walaupun non gynae tak banyak, tapi pap smear berlambak-lambak.
Abah telefon pukul 1 tadi, tapi sebab masa tu aku sebok kat grossing station, maka tak dapat jawap. Petang, baru aku bertolak balik kampung. Pada hari Sabtu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan