Aku mempersembahkan NIA/QAP kepada wakil dari tiap hospital daerah seluruh negeri Perak. Agaknya aku menjadi teremosional sedikit,
"Yang Sungai Siput ni, survey 1 pun masih pending. Agaknya dah nama pun siput, result pun lambat nak sampai balik macam siput"
Tapi aku puas hati lah. Sekurang-kurangnya tidak lah wakil-wakil tu anggap mengkompilasi data untuk NIAQAP ni satu kerja yang mudah. Susah tau.
Masa makan tengahari, Ze Boz bercerita tentang seorang Pakar (perempuan) yang ditukarkan ke Malaysia Timur. Dia bawak sekali anak-anak dia seramai 7 orang. Suami tinggal di Tanah Melayu. Tengok-tengok suami dia kawin lain. Cisss....Dasar tak guna. Dah la anak-anak, bini kau yang jaga. Kau berseronok-seronok jola joli dengan bini baru.
Aku cerita pulak kisah tentang pakar ni pada Kak Aida. Sebab aku nak tau, siapa kah agaknya. Kak Aida cakap ni pakar yang junior dari kami. Ooooo...patut la aku tak kenal. Mungkin cam muka, tapi nama tak tau. Dah terlanjur bercerita tentang kesah lelaki kawin lebih dari satu ni, maka keluar lah cerita macam-macam lagi...
1) Hid, husband kawin lagi. Dengan H.O. Ni mesti kes specialist mengorat houseman. Houseman ni pun agaknya jenis menggedik pergi layan. Kawin.
2) Rin, husband buat bisnes. Pinjam duit dia. Bisnes rugi. Duit pun lesap.
....yang membuatkan aku rasa beruntung jugak lah hidup single. At least aku tak sakit hati.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan