Sabtu, 14 Jun 2014

Fun Run Blood Donor 2014

Bangun pukul 5.20pagi. Kejutkan adik. Mandi. Bersiap. Solat subuh. Pukul 6.10am makan power bar. Pukul 6.15am keluar dari rumah bersama-sama dengan Adik dan Izan. Jalan tak sebok sangat. Sampai di Stadium Nasional Bukit Jalil pukul 6.30am. Sessi warm up. Kemudian pukul 7 kami dilepaskan dengan bunyi wisel (takde bunyi senapang ok).

2 km yang pertama, jalan mendatar. Aku masih berlari bersama-sama dengan adik 2 km yang pertama. Adik bagi signal, suruh lari dulu. Aku pun terus je lah ke depan. Masuk ke 3 km, jalan mendaki. Masa mendaki aku jalan cepat. Kemudian turun bukit. Aku ambik peluang berlari. Ada 2 check point yang diberi dengan cop warna merah ke tapak tangan. Aku rasa yang ni sangat tidak profesional lah. Cop merah tu bukan saja boleh hilang akibat peluh, tapi kalau tak kering betul, bakal mengotorkan t-shirt putih yang dipakai. Water station memang langsung tak ada. The last 500 meter, laluan mendaki. Aku tak boleh nak lari, jadi aku berjalan. Sesampai je ke Stadium berbaris dan berhenti tiba-tiba (which also not so professional). Mana boleh lepas berlari jauh kemudian tiba-tiba berhenti? Ada sorang budak Cina ni dah cramp kaki nya terduduk, nasib baik kawan-kawan dia datang tolong. Organizer sorang pun tak nampak. Sampai ke meja organizer, ambik medal dan sijil. Kemudian cari air minum. Dah basah tekak, aku ambik satu cup 100 plus dan berjalan balik ke orang yang berbaris tadi, mencari adik untuk bagi minuman tu.
Kami


If I can, you can do it too
Finisher medal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan