Rabu, 4 Jun 2014

Rabu yang penat

Bertolak dari rumah pukul 7.30 am. Singgah kejap di Tapah sebab nak terkencing (aku je, mak dengan abah tak pun). Kemudian singgah lagi di Ulu Bernam. Mak dan abah nak mendapatkan dos mee kari dari Zul Khatib. Aku makan kuih je. Sampai di IJN pukul 11. Parking agak bermasalah. Nasib baik ada pakcik bawak Porsche nak keluar.  Alza yang tunggu depan aku (yang datang dulu dari aku) termiss. Ina dengan anak-anak dia pun ada. Adik pun ada. Mak mula-mula buat echocardiogram. Kemudian check tekanan darah. Agak tinggi sikit pagi ni. Agaknya sebab berjalan dari entrance ke clinic tu, dengan terkecoh-kecoh. Kemudian jumpa dengan dietitian. Masa dietitian tu bercakap dengan mak, mak asik nak mengambik nota je, bukan nak tengok muka dietitian tu. Aku je yang rasa mengadap muka dietitian tu. Aku harap jangan la dietitian tu ingat mak bersikap acuh tak acuh. Sebab kalau aku sendiri yang bercakap dengan pesakit, aku expect pesakit tu dengar dan tengok muka aku sambil aku bercakap. Kemudian jumpa Mr Paneer. Mr Paneer kata semua ok. Nak ambik ubat. Punya la lama. Sejam setengah menunggu baru nombor giliran ubat aku dipanggil. Dah dipanggil aku terus pergi ke kaunter, tengok-tengok tersilap kaunter pulak, tu pun ada sorang pakcik datang bagitau aku menunggu di kaunter yang salah. Dah siap ambik ubat, aku ambik beg dalam kereta abah dan ikut adik, sementara Mai dan Lukman ikut kereta abah. Ina balik sorang.

Makan kat R&R Awan Besar. Amat lah tak bestnya asam pedas tak cukup masam, dengan toge yang ada sikit berbau. Kemudian aku check in dulu kat Summit Hotel. Aku tak teringat pulak nak tunjuk kad opistal aku masa tu, jadi kena bayar $270 masa check out pada keesokan harinya. Kemudian balik rumah adik, aku tido kejap. Kepala aku pening, agaknya angin sebab makan tengahari agak lambat (pukul 4).

Pukul 6.30pm, pergi jogging kat Taman Tasik Permaisuri dengan Adik dan Izan. 2 round non stop. Kira best la ni. Hehehe. Kemudian Coach badminton adik, Liza nama dia, mengajar kami nak meregangkan badan lepas exercise. Ketat jugak kaki aku rasa bila buat gerakan macam basikal tu.

Malam, dinner makan bihun sup. Coach Liza kata jangan makan goreng-goreng.

Kemudian adik hantar aku ke hotel.

Adoiii penat sehari ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan