Ahad, 22 Jun 2014

Membeli bayar

Pagi aku isi petrol dan bila aku nak bayar kat kaunter, aku nampak tanda boleh redeem on the spot kat kedai Shell tu. Maka aku telah redeem air mineral 1.5 L sebanyak 6 botol, kerana bonuslink point aku cukup untuk redeem itu aje. Kalau nak redeem tuala, kena kumpul point banyak lagi di masa akan datang ye. Tapi tengok lah, aku ni kadang-kadang aku datang sifat patriotik, aku isi Petronas. Datang mood aku nak mengaum, aku isi kat Petron. Petron kad yang lama ada gambar rimau.

Kemudian beli surat khabar. Kemudian beli beras 3 kg, beras perang satu kg. Tokei tu cakap beras perang elok untuk kesihatan. Errr tokei, effect dia adakah sama macam minum milo anda jadi sihat dan kuat? Tokei kata elok untuk kincin manis maaa.

Dan aku menyambung perjalanan ke Bilion. Aku telah membeli seguni bawang putih dan bawang merah. Sebab aku niat nak sedekah. Bawang dalam bekas bawang mak tu pun macam hampir habis je. Aku ambik dalam setengah kilo aje tiap jenis bawang. Yang lain tinggal di kampung.

Petang Mak ajak aku ke Kamdar. Katanya nak beli kain. Haaa....Punya banyak kain kat rumah tu yang belum potong, masih nak beli lagi kain meter? Aku tak cakap la kat dia depan-depan, nanti dia ingat aku tak nak bawakkan kereta pulak. Jadi aku ikutkan aje apa yang dia nak. Maka pada petang yang panas memancar-mancar aku kena pakai sunblock kalau tidak nanti naik freckles, kami telah ke Kamdar. Mak beli kain 3 pasang. Sementara aku niat asalnya tak mau beli apa-apa, tapi setelah dipaksa-paksa oleh Mak, aku beli juga tudung yang ada awning tu, warna pink ungu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan