Aku telah melangsaikan semua kerja-kerja aku yang tertangguh hari ni:
- 2 report post mortem
- 3 report histo post mortem
At last! Aku berjaya akhirnya.
Ada benda yang kita kena dahulukan. Ada benda yang tak apa lah kalau kita lambat-lambatkan. Tapi dalam pada nak melambat-lambatkan tu, haaa...terlambat terus. Next time aku tak boleh lagi melambat-lambatkan benda yang patutnya dah siap lama dah. Bila kena buat, terus buat. Jangan lengah-lengah lagi.
Aku juga telah berjaya membuat medical examination complete semua:
1) Blood test (renal profile, lipid profile, liver function test, full blood count, blood sugar)
Sehari sebelum blood test, malam aku minum shake Herbalife dengan serbuk oat. Sepanjang hari aku minum air kosong 3.5L.
Renal profile aku ok.
Lipid profile pun OK! haaa. 2 tahun lepas cholesterol aku tinggi sikit, kali ni dah normal.
LFT pun ok. Blood sugar pun ok, tidak diabetic.
2) ECG - buat di KPP. Also normal.
3) BMI. Berat badan aku 65 kg! Dengan ketinggian 164cm, BMI aku masih di tahap normal, tapi normal yang nak hampir ke obese. Aku rasa 7 tahun dulu, berat badan aku 59 kg aje...
4) Pap smear. Tak buat. Gerun..
Dan....aku juga telah berjaya menggunting kain untuk buat baju kurung raya. Mesti pastikan menjahit bukan dalam keadaan yang stress. Contoh stress ialah bila raya hari isnin, baju kurung baru nak start jahit hari ahad. No..no...no....aku akan pastikan kejadian stress seperti tahun lepas itu tidak berulang lagi. Kerana bila jahit dalam keadaan stress, jerawat pun mula naik kat dagu aku.
Aku juga telah berjaya membuat medical examination complete semua:
1) Blood test (renal profile, lipid profile, liver function test, full blood count, blood sugar)
Sehari sebelum blood test, malam aku minum shake Herbalife dengan serbuk oat. Sepanjang hari aku minum air kosong 3.5L.
Renal profile aku ok.
Lipid profile pun OK! haaa. 2 tahun lepas cholesterol aku tinggi sikit, kali ni dah normal.
LFT pun ok. Blood sugar pun ok, tidak diabetic.
2) ECG - buat di KPP. Also normal.
3) BMI. Berat badan aku 65 kg! Dengan ketinggian 164cm, BMI aku masih di tahap normal, tapi normal yang nak hampir ke obese. Aku rasa 7 tahun dulu, berat badan aku 59 kg aje...
4) Pap smear. Tak buat. Gerun..
Dan....aku juga telah berjaya menggunting kain untuk buat baju kurung raya. Mesti pastikan menjahit bukan dalam keadaan yang stress. Contoh stress ialah bila raya hari isnin, baju kurung baru nak start jahit hari ahad. No..no...no....aku akan pastikan kejadian stress seperti tahun lepas itu tidak berulang lagi. Kerana bila jahit dalam keadaan stress, jerawat pun mula naik kat dagu aku.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan