Sabtu, 28 Jun 2014

Otakku beku

Pagi Sabtu yang sungguh beku kepala otakku, menyetat kereta dan pergi ke opistal untuk masuk lab untuk potong daging bersama si Kumar. Kumar...sabar ye. Hari ni kepala otak aku rasa beku kerana malam tadi aku potong kain untuk buat baju kurung sampai pukul 1 pagi. Bukan aku tak reti nak potong kain tu, tapi kain tu asik nak bergerak-gerak aje. Jadi kena tutup kipas bila potong kain. Bila tak pasang kipas, badan aku pulak berpeluh-peluh. Masam pulak tu, elok sikit dari bau musang aje.

Setelah memotong daging, aku kena teropong pulak. Haaa....ada satu kes kulit. Ini kena buat special stain. Jadi aku telah menolak untuk melihat kes itu. Pandai kau Siva ehh....kau tak mau tengok kes Dr Agnes, kau tolak kes tu kat aku ye. Sama jugak dengan kes potong daging tu. Ada daging-daging tu yang hampir lunyai (autolysed), sebab tak cukup awet. Dan ada specimen besar letak dalam bekas kecik sampai distorted orientation nya..Dan sepatutnya engkau yang potong daging tu, tapi sebab kau tak sempat, kau pass kat aku. Haa...elok la...murah rejeki.

Balik rumah. Mandi. Dan balik ke kampung. Esok start puasa untuk orang-orang yang boleh puasa. Yang tak boleh puasa tu, makan diam diam aje tau. Jangan tunjuk kat orang yang puasa. Contohnya Lesu kucing mak aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan